Apps voor iPad en iPhone
Op zoek naar apps voor iPad of iPhone? Zoek je tips om deze apps zinvol in te zetten in de klas? Hier vind je wat je zoekt.
-
The Math Learning Center: Apps rond breuken, klokkijken, getallenlijn, honderdveld
De website Math Learning Center biedt apps die geschikt zijn voor verschillende wiskundige domeinen.
Via de apps kan je volgende leerstof oefenen:
- breuken,
- getallenlijn,
- honderdveld,
- analoog en digitaal kloklezen,
- MAB-materiaal,
- ...
App of softwareLeerkracht, Ander -
Leer tot en met 10 tellen
Leren tellen is leuk. Met deze tool wordt tellen nog leuker. Toon het cijferbeeld, de hoeveelheid of het woord.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Sumaze! Primary: Wiskundespel
Laat jonge leerlingen zelfstandig ontdekken en ontwikkelen met het meeslepende wiskundespel. Leerlingen oefenen er probleemoplossende en wiskundige vaardigheden. Eens je kan tellen tot 20 kan je hiermee aan de slag.
App of softwareLeerkracht -
Moose Math: Vijf wiskundige minigames
Moose Math neemt kinderen mee in een wiskundig avontuur en leert hen tellen, optellen, aftrekken, sorteren, meetkunde en meer. Tijdens het spelen van de minigames met meerdere niveaus in de Moose Juice Store, Puck's Pet Shop en Lost & …
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Pet Bingo: Hoofdrekenen
Pet Bingo is een wiskundige wereld voor kinderen. Het begrip van optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen van jouw kind groeit.
Los de oefeningen juist op en vorm een bingolijn, daarna kan je je huisdieren voederen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Fractio Quest: Breuken leren in een tweede taal
Binnen het Erasmus+ project 'gamifying CLIL within mathematics' werd een set van digitaal game-based materiaal ontwikkeld om het onderwijs en leren van breuken in een tweede taal te ondersteunen en stimuleren.
De hoofdfocus ligt op de gratis app …
App of softwareLeerkracht -
SIEO: Begrippen uit de gedragseconomie
Deze app hoort bij het keuzekatern Gedragseconomie van de methode Mens en Economie van de Stichting Innovatief Economieonderwijs (SIEO).
De app kan door iedereen die interesse heeft in gedragseconomie gebruikt worden, los van de methode. De app …
App of softwareLeerkracht, Ander -
CodeSpark Academy: Coding app voor kinderen
Bij CodeSpark Academy leren leerlingen spelenderwijs programmeren en logisch nadenken. Je krijgt mogelijkheden om te werken aan computationeel denken via spelletjes om het logisch denken te bevorderen.
App of software (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
PhET: Interactieve simulaties voor wetenschap en wiskunde
App om wetenschappen en wiskunde te ontdekken. Aan de hand van simulaties ontdekken leerlingen, ouders en leerkrachten de werking van atomen, de effecten van energie en het aanpassen van factoren op reacties m.b.t. beweging (actie en reactie).
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
Optellen en aftrekken tot 20 met Wijsr
Oefen het optellen en aftrekken tot 20 met Wijsr. De levels worden stapsgewijs opgebouwd. Je kan pas naar het volgende level als je het vorige type oefeningen beheerst.
App of softwareAndere functie -
ResourCity: Educatieve game voor wetenschappen
Het spel is gebaseerd op het heel populaire Pokémon Go. Je ziet op de app in augmented reality waar in jouw buurt chemische elementen verstopt zitten. Eens je een element gevangen hebt, krijg je een origineel wist-je-datje over dit …
App of softwareLeerkracht -
Robotizen: Kid learn coding robot
Je leert de basis van het programmeren met computers en robots via een waaier aan interactieve leeractiviteiten in een interessant verhaal.
Het spel is geschikt voor kinderen van vier tot negen jaar.
App of software (3)Leerkracht, ICT-coördinator, …