-
Please, Touch The Artwork 2: Zoek- en vindavontuur in iconische schilderijen van James Ensor
Waar is Wally ontmoet moderne kunst in dit gezellige zoek-en-vind-avontuur.
Je bent een in pak gestoken, kunstminnend skelet, onlangs opgestaan uit het graf, met het vermogen om in en door schilderijen te reizen. Met deze vaardigheid …
App of softwareNieuwOrganisatie, firma, vzw -
Will or won't: Drill exercise
Mondelinge driloefening waarbij leerlingen het verschil oefenen tussen will (affirmative) en won't (negative).
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Possessive adjectives or pronouns: Exercise
Leerlingen gaan de zinnen vervolledigen met een possessive adjective of een possessive pronoun en oefenen zo deze leerstof in.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Possessives
Een mondelinge oefening die klassikaal ook als driloefening gebruikt kan worden en waarbij leerlingen de possessive adjectives and pronouns kunnen inoefenen.
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
GLIMLACHEN: digitale toolkit
Het leerpakket Desinformatie van Smiles bestaat uit vijf lessen:
- Wat is desinformatie?
- Hoe desinformatie op te sporen en te weerstaan?
- Technieken die worden gebruikt
- Hoe wordt desinformatie verspreid?
- Wat is de emotionele en collectieve impact …
Vertaald door
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
CiSTEM²: Samenwerkingsplatform
CiSTEM² is een Engelstalig online platform waarop STEM-leerkrachten met verschillende achtergronden samen kunnen werken aan geïntegreerde STEM-projecten. Dit platform vertrekt vanuit de eindtermen en een reële uitdagingen, die …
WebsiteAndere functie -
Teaching Immigration in European Schools
Een reeks van innovatieve lesmodules die wetenschappelijke kennis over migratie naar het klaslokaal brengt:
- ontheemding en asiel;
- migratietrends;
- migratiebeleid;
- ethische en raciale discriminatie;
- ...
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Introductie tot het programmeren van een app: App Lab
De App Lab intro is een laagdrempelige inleiding naar een zeer krachtige programmeertool met veel functionaliteiten en mogelijkheden. Je leert om knoppen, tekst, afbeeldingen, geluiden en schermen in JavaScript te maken en te besturen met behulp …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games of animaties: GameLab 2
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken. In dit tweede deel van het GameLab leren studenten tekst in een spel te animeren en gaan ze dieper in op de eigenschappen van een sprite. Ze sluiten …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 1
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten games, animaties en interactieve kunst kunnen ontwerpen. De leerlingen versterken daarbij hun codeerkennis.
We beginnen met eenvoudige vormen en bouwen op tot meer geavanceerde en op …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw