-
Virtuele rondleiding GameZone op school: CoSpaces Edu
Het doel van deze site is om de leerlingen hun eigen 3D games te promoten door middel van een virtuele rondleiding door de school. Ze verzamelen de QR-code/deelcode, informatieve tekst van het spel en maken ergens in de school een AR video opname …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
De teller lus: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van for loops, de teller lus.
Je leert in de eerste les een oplopende variabele gebruiken om meer gecompliceerde codepuzzels op te lossen.
In de tweede les oefen je de teller lus te gebruiken. Je probeert de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Variabelen: Leren programmeren en coderen
Dit leerpad focust op het gebruik van variabelen.
In de eerste les oefen je variabelen in Sprite Lab.
Je verkent in de tweede les repetitieve designs met behulp van variabelen. Je ontdekt hoe de variabelen code gemakkelijker te schrijven en …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Introductie tot het programmeren van een app: App Lab
De App Lab intro is een laagdrempelige inleiding naar een zeer krachtige programmeertool met veel functionaliteiten en mogelijkheden. Je leert om knoppen, tekst, afbeeldingen, geluiden en schermen in JavaScript te maken en te besturen met behulp …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Internetsimulator: Netwerkproblemen oplossen
De Internet Simulator op Code.org is ontworpen om studenten te helpen bij het visualiseren, experimenteren en oplossen van verschillende soorten netwerkcomputerproblemen op een praktische manier.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Widgets: Computerwetenschappelijke concepten ontdekken
Widget is een digitale tool waarmee je computerwetenschappelijke concepten verkent. Je leer over tekstcompressie, pixelatie, cryptografie en een odometer.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Herken jij een phishing-poging?
Het kan lastiger zijn dan je denkt om phishingmails te herkennen. Bij phishing proberen hackers om je persoonlijke gegevens te laten doorgeven door te doen alsof ze iemand zijn die je kent.
In deze online oefening probeer je phishingmails/berichten …
Interactieve oefening (19)Leerkracht -
Microsoft Forms gebruiken voor toetsen op afstand
Microsoft Forms is een tool voor het maken van quizzen en formulieren. In deze handleiding wordt uitgelegd hoe je Forms gebruikt om een toets te maken. In Forms wordt dat een Quiz genoemd.
Forms bevat de volgende mogelijkheden:
-
…
Interactieve oefening -
Internet safety: Sterke wachtwoorden maken
Internet safety, hoe maak je een ijzersterk wachtwoord?
In deze webquest gaan leerlingen zelf op zoek en leren ze hoe ze sterkwachtwoord moeten maken.
Interactieve oefening (8)Leerkracht -
Efficiënt werken met een browser
Leertraject rond efficiënt werken met een browser of webbrowser. De leerlingen passen enkele webbrowsertechnieken en tips meteen praktisch toe. Zo leren ze refreshen, bladwijzers, sneltoetsen, downloads, enz.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Werken met Doodle: Handleiding
Oefening waarbij je leert werken met Doodle om een afspraak te plannen. Je leert:
- een Doodle invullen;
- een Doodle maken met datums en tekstopties;
- een Doodle beheren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Google Formulieren: Leerpad
Leerpad met oefeningen over het gebruik van Google Formulieren.
Na dit leerobject kan je:
- een Google Formulier maken (bevraging en quiz);
- een Google Formulier bekijken;
- in een Google Formulier naar een bepaalde sectie gaan op basis van het …
Interactieve oefening (10)Leerkracht, ICT-coördinator, …