-
Dinogame ontwerpen met Zimjs
In deze presentatie leer je meer over hoe je met ZimJs-code een dinogame ontwerpt zoals de bekende Chrome Dino game. Je vindt ook een videohandleiding over hoe je zo een game ontwerpt in Octostudio.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Hoeken in een vierhoek
Som van de vier hoeken in een vierhoek is 360 graden. Bereken de grootte van een hoek, op basis van drie gegeven hoeken.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Vraagstukken met percentages: Oefening
Vraagstukken met percentages over winst, korting, toename en afname.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Diagrammen: Toets
Deze toets gaat over de verschillende diagrammen die de leerlingen moeten herkennen. Ze moeten uit deze diagrammen ook gegevens kunnen halen.
Downloadbaar lesmateriaalNieuwLeerkracht -
Kubus: Ontvouwing
Ontwikkeling of ontvouwing van een kubus aan de hand van diverse afbeeldingen.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Veelhoek: Hoeken en zijden
Zoek de aanliggende en ingesloten hoeken of zijden in een veelhoek.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Hoeken in een driehoek
Som van de drie hoeken in een driehoek = 180 graden.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Soorten driehoeken
Soorten driehoeken:
- scherphoekig,
- stomphoekig,
- rechthoekig,
- gelijkbenig,
- gelijkzijdig.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Robothond besturen met behulp van OctoStudio
Een inspirend video-idee. Bestuur een robothond waarop Micro:Bit gemonteerd staat met behulp van OctoStudio en MicroBlocks.
VideoNieuwLeerkracht, ICT-coördinator -
Breuk van een getal
Bereken de breuken van getallen (voorbeeld: hoeveel is 1/4 van 120?)
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Breuk afleiden uit figuur
De figuren zijn in vakjes gedeeld, en deels ingekleurd. De hoeveelheid gekleurde vakjes moet uitgedrukt worden in een breuk.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht -
Delen van breuken
Hier vind je enkele basisoefeningen op het delen van breuken.
Interactieve oefeningNieuwLeerkracht